om oanvändbara tics.

alltså jag har fått nåt slags tics på mitt vänstra öga. längst ute i ögonvrån rycker det lite. med högst ojämna mellanrum, vilket gör mig galen. om det åtminstone var ett symmetriskt tics, liksom. (obs! jag har inte höga krav. slut på obs.)

dessutom önskar jag att mitt tics var verbalt istället. för så här är det: idag fick jag lite skön personlig feedback av min projektledare på ett möte där vi var en sju åtta personer. jag fick höra att jag har attitydproblem och att jag kanske inte kan hantera den föränderliga projektvärlden där planer ändras. hej och hå, tänkte jag.

näe, det gjorde jag inte. jag tänkte faktiskt exakt det här: du är ett pucko. och jag önskar att det hade varit mitt tics. de orden. du är ett pucko. och inte ett passiv aggressivt ögontics.

nu ska jag sura lite, sen ska jag borsta tänderna, sen ska jag skratta galet medan mitt öga ticsar och jag ser framför mig hur karma kommer att bita huvudet av hen. sen ska jag sova.

god natt.

Kommentera

