oh well, it’s 2013.

och jag har ingen plan. läser bloggar där andra gjort listor om vad som hände 2012 med fina fina bilder och texter och andra som gjort planer och målsättningar och mind maps för 2013. och jag ba: jaha, det är 2013. jag har liksom inte kommit längre än så. när jag läser de där inläggen känner jag mig så vansinnigt misslyckad och lite som att det är nåt fel på mig som aldrig planerar så stort. för ett helt år liksom. och definitivt inte längre.

gör ni sånt, planerar för året? privat, professionellt, för arbetet, för träningen, bokläsningen, för resor etc…?

jag kanske borde ha ägnat lite tid åt att göra lite planering. kanske skulle det ge mig lite mer inspiration än vad jag har just nu. jag skulle gärna komma ur det här ”rycka-på-axlarna-jaha-det-är-2013-so-what” till ”wihii-det-är-2013-the-year-it-ja, nåt-happens”.

eller så andas jag ut lite och tänker att wtf, det är årets första dag. jag hinner.

3 thoughts on “oh well, it’s 2013.

  1. jag (som detaljplanerar händelser som inträffar på kort sikt) har aldrig, aldrig stora planer och strategier som sträcker sig över året. eller, jag kan ju saker planerade som inträffar om ett halvår eller så men har inte den typen av planer som inläggen du läst förmodligen syftar på. gäller privat, jobb, träning – allt. har alltid varit så och jag känner mig inte minsta misslyckad för det.

    • men heja dig, du är så cool! jag är mer ”oh-vad-ska-andra-tycka-om-mig-jag-har-ingen-plan” = inte så cool.

      nästa gång jag får en sån attack (alltså pga att jag inte planerat hur jag ska få ett lyckat liv och då alltså är misslyckad) ska jag tänka på dig. så tack!

  2. jag har ingen plan! whatsoever. inte privat, definitivt inte för jobbet. ingen plan alls. mer än att försöka må bättre.

Kommentera

