ska jag eller ska jag inte? svaret är nej, mr grey.

för ett tag sedan läste jag nanna johanssons inlägg om ”fifty shades of grey” och tänkte att jag inte klarar av att läsa de böckerna. det finns få saker som stör mig så mkt som dåligt språk så vid den här tidpunkten var jag skeptisk. och den där skepticismen har hållit i sig. jag har inte varit lockad.

men sen, igår kväll, chattade jag med några vänner som var helt lyriska och som, till min stora förvåning, helt ogenerat berättade om sina läsupplevelser. så då blev jag nyfiken och funderade på om jag kanske skulle lyssna på den, på storytel, så jag kollade upp vem som läser det och det är julia dufvenius som jag gillar. tankefröet växte sig större.

så idag, här på morgonen, har jag googlat, läst om nannas inlägg och också sett det här klippet om boken. och nu vet jag att jag INTE ska läsa boken. eller lyssna på den. för hallå! vem skriver så här, på allvar? ”min alldeles egna klubba med Christian Grey-smak” eller på engelska ”he’s my very own Christian Grey flavor Popsicle”. det här syftar då på hans penis. som också beskrivs så här: ”he’s soft and hard at once, like steel encased in velvet, and surprisingly tasty”.

kom igen.

näe, jag klarar det inte och jag känner hur min hjärna kokar redan (utan att ens ha hållit boken i min hand) vid tanken på att faktiskt läsa/höra om ”my inner goddess jumps up and down with cheer-leading pom-poms shouting yes at me”. hjälp, jag imploderar och medan jag ägnar mig åt det, kolla in det här och skratta brallorna av er. sen kan ni berätta om ni läst boken, tänker läsa den eller lite allmänt bara om vad ni tycker om detta.

2 thoughts on “ska jag eller ska jag inte? svaret är nej, mr grey.

  1. ahaha videon! jag dör.

    och jag kan inte heller tänka mig att läsa boken just pga det überkassa språket. de citaten du tagit med? hjälp, indeed.

    • men visst är det hemskt? jag förstår inte. vad är det som händer med de som läser detta och är lyriska? är boksidorna doppade i knark? jag bara undrar.

Kommentera

