om att öva sig på split vision.

det här med dejting är ju en hel vetenskap. av en vän, som är väl bevandrad i det här, fick jag i veckan det mycket bestämda råd om att inte hänga upp mig på fikadejtsnubben från förra söndagen utan dejta vidare medan jag väntar på att han har tid igen. öva mig på att ha split vision, helt enkelt. jag tänkte direkt att ”nej, vadå. så kan jag ju inte göra”.

sen dök det upp en fråga om en promenaddejt idag från en helt annan kille och då tänkte jag, helt plötsligt, att ”varför inte?”. så jag har promenaddejtat mig runt hela djurgården i vintersolen och pratat pratat pratat och skrattat och den här gången ville jag verkligen aldrig gå hem. sen när jag ändå skulle det och han med så avslutades det hela med en kram som liksom tog andan ur mig. ja, kanske att hans leende efter den kramen också gjorde det. och jag ville kramas direkt igen men gjorde inte det för jag vill ju inte avslöja att jag är den galna stalker som jag nog faktiskt egentligen är.

vad är det som händer? får man göra så här? det är kanske lite svårt att sluta nu så jag ska nog träffa båda två en gång till. sen får jag se.

hela den här situationen är ju världens lyxproblem, eller hur? så nu ska jag ta och köra lite mindfullness en stund och känna mig glad, förväntansfull och pirrig.

ps: jag hade bestämt att det kändes så bra idag att jag skulle maila honom ikväll, redan. ni vet, trots att ”man ska vänta yada yada”. men vet ni vad, han hann före! hjälp och hurra, liksom. och det blir en dejt igen, på onsdag eller torsdag. hur ska jag nu kunna somna ikväll?

2 thoughts on “om att öva sig på split vision.

    • det är helt galet att det är så här. jag nyper mig i armen och väntar på att kraschen ska komma. törs liksom inte tro att…

Kommentera

