om att ha en bra fiilis.

den här fredagen alltså. oh, den har varit så bra! och är fortfarande bra. jag började med att vara ledig och äta frukost på ett av mina favoritfik med DN som sällskap. som jag trivdes. kaffet tog aldrig slut (så klart inte eftersom jag bestämde att påtår ingick. ett obestämt antal såna alltså.) och tidningen räckte i flera timmar. sen traskade jag hem och satte igång och städade, plockade, flyttade runt saker, dammade och under tiden lyssnade jag på värvet. har ni inte lyssnat än, gört! sen en fusklunch på mcd och därefter hem igen för ett besök av en mäklare. jag ville värdera om lägenheten för att ev. lägga om mina lån. det hela gick bra och jag fick värderingsintyget på mailen, GRATIS. i love gratis. minns mäklare som begärt 1500kr för en gissning. muppar. sen lade jag mig på soffan och började titta på bbc-serien Afrika och drömde mig bort till mitt nästa liv. ja, då när jag ska bli en upptäcksresande i kalahari. fatta att under kalahari, som är sjuuuukt torrt, finns det en sjö som heter dragon’s breath. en undervattensjö som är så djup att vi än idag inte vet hur djup den är. och som heter dragon’s breath (jag upprepar mig med flit). vilket fantastiskt namn! jag virrade helt iväg i tankarna kring mitt nästa liv och höll på att missa en häftig giraff-fight. de där djuren är helt crazy. sen somnade jag och när jag vaknade åt jag smågodis till middag medan jag tittade på lena ph på svt. och sen på skavlan. därefter snöade jag iväg på internet och hittade en skrivarcirkel. alltså som en bokcirkel fast med skrivuppgifter. jag är eld och lågor och ska testa att skriva något på nästa skrivuppgift. gud så kul det kommer att bli! och om jag är modig så kanske jag vågar publicera texten här. vi får se. och ja just ja: jag ska på dejt imorgon. och det är här fiilisen kommer in i bilden. jag har en sjukt bra magkänsla för den här killen så jag är nästan lite orolig för att det ska bli pannkaka av det hela. liksom att jag är helt fel ute och att jag bara vill sjunka genom jorden och aldrig träffa människan igen. men näe, jag ska inte vara orolig pga min magkänsla. jag ska njuta av den. ja, så får det bli. nu ska jag stänga ner och njuta av min fina fiilis. hej då.

One thought on “om att ha en bra fiilis.

  1. åh vilken härlig fredag! låter sjukt underbart.

    och yay för dejt! och för bra magkänsla. ser fram emot att höra hur det gick! 🙂

    kram!

Kommentera

